Data School

Kosten Inschrijven
Studenten van de UU Gratis Via Osiris.
Studenten van alle Nederlandse universiteiten Gratis Via Studiepunt o.v.v. inschrijvingbewijs eigen universiteit.
Niet-studenten en buitenlandse studenten €775,- per practicum Via Studiepunt als contractstudent.
Nee, studenten/niet-studenten van alle richtingen zijn welkom.
Om deel te kunnen nemen aan de Data School is geen specifieke voorkennis vereist. Wel moet je bij het inschrijven een formulier invullen waar wordt gevraagd naar enkele technische vaardigheden, maar dit is niet bepalend voor toelating tot de cursus(sen).
Ja, maar de Data School is ook meer dan een cursus. De Data School biedt bij de Universiteit van Utrecht twee cursussen aan, Practicum I en Practicum II. Daarnaast is het mogelijk om stage te lopen bij de Data School en kan je bij ons tevens aan de slag als onderzoeker.
Voor de Data School staat per practicum 7.5 ECTS, wat gelijk staan aan twintig uur per week. Qua verplichte bijeenkomsten heb je twee sessies van vier uur per week. De Data School is tijdsintensief, maar praktijk wijst uit dat je veel werk verzetten tijdens de sessies.
Practicum I vindt plaats in blok 1 en blok 3 aan de Universiteit van Utrecht, Practicum II in blok 2 en 4. Zowel in semester 1 als semester 2 kun je dus een volledige Data School volgen.
Nee, Practicum I geldt als ingangseis voor Practicum II.
Je kunt altijd mailen naar dataschool@uu.nl. Wij zullen dan zo snel als mogelijk reageren.
Heeft u vragen of opmerkingen? Laat het ons weten! Contact NL
Sending