Vacature: Student-Assistent voor Impactprojecten

Deadline: 1 juni 2024

Onderzoek met Impact!

Data School (onderdeel van de Universiteit Utrecht) is op zoek naar een student-assistent om ons onderzoeksprogramma te ondersteunen rond samenwerking met maatschappelijke partners om impact te creëren, vooral in de media- en publieke sectoren.

Voor de komende jaren streven we ernaar onze banden met samenwerkingspartners in onze onderzoekspijlers Verantwoorde Datapraktijken & AI en Publieke Debatten & Media Beleid verder te versterken. Dit maakt deel uit van de Impactplannen van Universiteit Utrecht die nadrukkelijk gericht zijn op het verdiepen van de verbinding tussen academisch onderzoek en de huidige behoeften in de samenleving.

We zoeken een creatieve, kritische en nieuwsgierige student om ons te helpen bij het plannen, organiseren en coördineren van projecten met onze diverse academische en professionele stakeholders. Als je hands-on ervaring wilt opdoen in projecten die bruggen bouwen tussen domeinen en disciplines, dan is dit je kans om je academische profiel te verrijken!

Wat houdt de functie in?

Als onze student-assistent ben je verantwoordelijk voor een verscheidenheid aan taken die organisatorisch talent en sterke communicatieve vaardigheden vereisen. We hebben ook hulp nodig bij het onderzoeken en ontwikkelen van formats om impact te creëren en inzichten te delen met ons publiek:

• Het organiseren van evenementen (netwerkevenementen en conferenties) waar universitaire onderzoekers in contact worden gebracht met externe organisaties en NGO’s om samenwerkingsmogelijkheden te verkennen.
  • Onderzoek naar impactstrategieën en -maatregelen
  • Conceptualiseren en schrijven van ‚Impact Stories‘ om de impact van gezamenlijk onderzoek in de samenleving te laten zien.
  • Het samenstellen van ‚Best Practices‘ en middelen om onderzoekers te helpen hun impact te maximaliseren.
  • Het beheren van het content management systeem.

Wat bieden wij?

Wij bieden een deeltijdbaan (0,2 FTE, gelijk aan één dag per week), beginnend op 1 september 2024. Het initiële contract duurt 6 maanden, met de mogelijkheid tot verlenging bij goed functioneren. De vergoeding is in lijn met een standaard salaris voor student-assistenten.

Wie zoeken wij?

Je kunt zelfstandig werken, meedenken, en je bent niet bang om je ideeën te delen – of aan te geven waar je begeleiding en ondersteuning nodig hebt. Een sterke “work ethic” en duidelijke communicatieve vaardigheden zijn hier belangrijk. Teamwerk is essentieel bij Data School, maar je bent ook in staat om zelfstandig te werken. We bieden je veel vrijheid en dat gaat gepaard met verantwoordelijkheid!

Andere belangrijke kwaliteiten voor deze positie zijn:

• Bij voorkeur ben je masterstudent; sterke voorkeur wordt gegeven aan een (onderzoeks)masterstudent die nog student is in het academiejaar 2024-2025
  • Beheersing van de Engelse taal
  • Beheersing van de Nederlandse taal is een plus
  • Interesse in de impact van technologie op de samenleving

Over Data School

Data School heeft een jong, dynamisch team en is gevestigd in het hart van Utrecht aan Drift 13. Hoewel veel teamleden op afstand werken, hebben we veel contact met elkaar. Dagelijkse spreken we elkaar via onze informele kantoorchat, teambijeenkomsten en evenementen zoals borrels. Ons diverse team verwelkomt verschillende achtergronden, en moedigt het inbrengen van persoonlijke expertise en ideeën aan. Als je bij ons werkt, krijg je diepgaand inzicht in hoe organisaties omgaan met digitalisering. Je treedt toe tot de wereld van data-analyse bij overheden, bedrijven en NGO’s.

Geïnteresseerd?

Stuur je cv en een korte motivatiebrief naar Dennis Nguyen (d.nguyen1@uu.nl) en Iris Muis (i.m.muis@uu.nl) voor 1 juni 2024.