Irene Westra wint Peter G. Swanborn prijs

Irene Westra, executive secretary van de Data School, heeft de prestigieuze Peter G. Swanborn prijs gewonnen voor haar bachelor scriptie in sociologie. Samen met co-auteur Elmira van den Broek heeft Irene onderzoek gedaan naar het effect van instituties op de mate van organisatorische prestaties van open source communities. In hun zorgvuldig onderzochte paper ‘The influence of institutions on organizational perfomance via network structure. Regarding the insitutional context of the Open Source community’ hebben de auteurs theorie over organisaties en social networks gecombineerd met een analyse van de prestatie indicatoren van de Open Source community. De jury concludeerde dat de paper een indicatie gaf van de uitstekende kennis van sociologische theorieën over instituties en sociale netwerken die verder reiken dan de grenzen van vaardige data-analyse.