Workshop: Ethiek en Big Data in Public Management

De Data School is uitgenodigd door de gemeente Utrecht om twee workshops te organiseren over ethiek en big data op de /C4 CIO Congress/ „Smart Cities, Happy Citizens“. Het congress is een top voor senior ambtenaren en beleidsmakers op het gebied van informatie management en verwerking. De workshops hebben een introductie gegeven over de verschillende uitdagingen die het werken met data sets kunnen ontstaan. Gebaseerd op eerder onderzoek van de Data School, Gerwin van schie en Mirko Tobias Schäfer beargumenteerde de valkuilen die het grote publiek toekent aan big data en welke problemen worden gevonden door zij die met big data werken. Het in kaart brengen van uitdagingen stelde ze in staat om in discussie te gaan met de deelnemers.

Als u geinteresserd bent in een workshop over big data en ethiek kunt u ons contacteren via dataschool@uu.nl